دسته‌بندی نشده

مجوز حمل سلاح کمری برای افراد عادی

سلاح کمری چیست ؟

سلاح گرم سبک (کلت) که توسط یک نفر قابل حمل و استفاده است .

قوانین مربوط به حمل سلاح کمری در ایران :

این قوانین در ایران بسیار سختگیرانه است و در قانون مجازات بکارگیری این نوع از سلاح به صورت واضح اشاره شده است . البته همه ی کشورها قوانین بسیار سختگیرانه ای نسبت به حمل و بکارگیری از سلاح گرم را دارند .

مجازات حمل و بکارگیری از سلاح کمری در ایران :

براساس قوانین ایران افرادی که به صورت غیرقانونی و بدون مجوز اسلحه خریداری کنند ، مجرم شناخته میشوند و جرائم سنگینی مانند شلاق ، جریمه نقدی و حبس از چندماه تا 15 سال شامل حالشان میشود.این قوانین جدای از استفاده از اسلحه بوده و در صورت استفاده مسلما جرائم سنگین تر خواهد شد

چه کسانی میتوانند مجوز حمل سلاح کمری را دریافت کنند :

در ایران قضات ، نمایندگان مجلس ، نیروهای وزارت اطلاعات و سپاه و …. میتوانند مجوز حمل سلاح و بکارگیری آن را در شرایط خاص داشته باشند .

طبق قانون حمل سلاح برای افراد عادی بعد از آموزش و به واسطه تفاهم نامه ای که با پلیس و نیروی انتظامی دارند معرفی نامه ای به پلیس ارائه میدهند و به این ترتیب شخص میتواند طبق ضوابط از سلاح کمری استفاده کند.

سوالات متداول

سریعترین راه برای گرفتن مجوز چیست؟

شما میتوانید با کمک یک وکیل مجرب و با سوابق مرتبط خیلی سریعتر به این مجوز دست پیدا کنید.

چگونه مجوز کلت گازی بگیریم؟

طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران هرشخصی که تابعیت ایرانی داشته باشد برای اخذ مجوز استفاده از کلت گازی باید مراحل احراز و تایید صلاحیت سلامت جسمی ، روانی و اخلاقی را پشت سر گذاشته و تایید سازمان اسلحه و مهمات ارتش ج.ا ایران را دریافت کند .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینها را هم ببینید
بسته
دکمه بازگشت به بالا